Kjøpsvilkår nettbutikk

Frakt/levering

Din bestilling vil normalt bli behandlet innen 24 timer etter at bestillingen er registrert. Normal leveringstid vil være mellom 3-10 arbeidsdager/virkedager, avhengig av hvor i landet du bor og om varen er på vårt lager eller eksternt lager.

Frakt på 170kr tilkommer for ordre under 1600kr. Vi sender i hele fastlands-Norge.

Vi tar forbehold om noe lenger leveringstid om varen er tom på lager. Alle priser i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkl. mva.

NB! Leveringstid i juli er ca 4 uker.

 

 

Ikke hentede varer:

Varer som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss på kundens regning. Dette beløpet blir satt til NOK 350.-

Retur av smykker sendes til:

Diano AS

Idrettsveien 3

PB. 502

1400 SKI

Bytting/Retur

Du har bytterett på varer kjøpt til fullpris gjennom oss. Bytterett gjelder ikke varer kjøpt av varer på salg, i vår outlet avdeling eller vintage avdeling. 

Kunden dekker selv fraktkostnader forbundet med retur av produkt via post. Vi anbefaler at du sender pakken med sporing.

Retur kan også leveres i vår butikk i Idrettsveien 3. 1400 Ski. Husk å ta med kvittering/pakksedel.

Ved bytting må varen ikke være brukt og i original eske. 

Når vi har motatt returnert produkt overføres pengene tilbake kontonummeret på det kortet som ble benyttet ved handelen.

Bytterett er 14 dager eller 14. januar for varer kjøpt i desember.

Angrerett

Hvordan returnerer jeg varen? For å benytte angreretten må det gis melding til oss innen fristen utløper – 14 dager. Det forutsettes at varen blir returnert i samme stand som ved kjøp. Ved forringelse eller beskadigelse som skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side vil angreretten ikke kunne gjøres gjeldende. Graverte varer taes ikke i retur. Varen returneres komplett i den orginale emballasjen. Kunden er selv ansvarlig for retursendingen og det oppfordres til å benytte en sendeform som gir mulighet for pakkesporing, samt erstatning dersom varen skulle bli skadet eller tapt under sending. Returkostnaden bæres av forbrukeren (jf.Angrerettsloven § 15 første ledd).

Reklamasjon /skade under frakt

Reklamasjon skjer ved feil eller mangler på varen. Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til kunde. Oppstår det skade under frakt, og det er synlig skade på emballasje, signer for mottatt vare bare med forbehold. Ta kontakt slik at vi kan ordne opp i situasjonen.

Kunde dekker selv kostnaden ved retur av vare og er ansvarlig for å forsvarlig sending.

Angrerettloven

Angrerettloven gir deg mulighet til å angre på varer eller tjenester ved fjernsalg eller utenfor fast utsalgssted.

Du behøver ikke begrunne overfor selger hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen, du kan i ro og mak undersøke varen for å gjøre deg opp en formening om du ønsker å beholde varen. Du har angrerett i 14 dager.

Selv om du ikke har angrerett etter angrefristens utløp har du selvfølgelig rett til å reklamere på varen eller tjenesten dersom den har feil eller mangler. Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettsloven §11 og §13 og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr stort NOK 350,- for behandling av saken.

Forbehold

Vi forbeholder oss retten til å kansellere et kjøp ved evnt. feil på siden slik som pris, produktinfo, tomt på varelager, etc